Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • crom.de
    RS
    • 2012
    • 1545
    • Superb II (3T4)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    yunior81, jak skończył ten golf? 80t wymiana i co dalej?
    - Superb
    - Panda 1.2

    Komentarz

    • prezes73
      Rider
      • 2015
      • 522
      • Hyundai

      Zamieszczone przez yunior81
      Zamieszczone przez prezes73
      Zamieszczone przez yunior81
      mechanik, który ma spora wiedzę stwierdził, że jedną z wielu przyczyn awarii rozrządu/rozciągniętego łańcucha jest jazda na zbyt niskich obrotach silnika
      Ma rację tylko po części, problemem jest zły materiał z którego jest on wykonany oraz owszem jazda na zbyt niskich obrotach silnika, ale tylko powodując jego nadmierne obciążenie.
      Dlatego napisałem " jedną z wielu przyczyn"...... :wink:

      Dobra,sprawdzam tylko czujność ;-) , zapytaj się jeszcze tego mechanika z jakiego powodu łańcuch ma się rozciągnąć przez "awarii rozrządu/rozciągniętego łańcucha jest jazda na zbyt niskich obrotach silnika"
      podpowiem: co napędza łańcuch rozrządu?.
      Z wału na co?
      I to ma rozciągnąć łańcuch na zbyt niskich obrotach??? :lol: :lol:
      W jaki sposób?

      Komentarz

      • Marcinooo
        Rider
        • 2009
        • 332

        Wymieniłem rozrząd w mojej Skodzie. Autko ma ok. 85 tys. Rocznik 2009 r.
        Zabieg wykonałem bardziej profilaktycznie, niż z powodu stuków itd. - może kilka razy zdarzyło się, że auto uruchomiło się trochę głośniej. Jednak po rozebraniu silnika okazało się, że łańcuch był już konkretnie rozciągnięty - więc zasadność wymiany była, mimo braku charakterystycznego łomotania....
        Do wymiany poszedł łańcuch, napinacz, ślizgi itp. Nie wymieniałem nastawnika, bo mam wersję z literkę E.

        Teraz najważniejsze....auta od nowości nigdy nie uruchamiało się tak cicho-teraz to bajka...mimo że rozrząd de facto nie łomotał....baaa mam wrażenie, że poprawiło się również przyspieszanie/elastyczność samochodu...

        Reasumując...samochód jak i silnik są super.....ale radzę nie czekać z okresową wymianą rozrządu...zrobicie ok. 90 tys km i lepiej jechać do serwisu co dalej pozwoli cieszyć się z auta

        PS. nie wiadomo co stałoby się gdybym nie wymienił łańcucha, skoro nie było oznak zużycia tj. mocnego stukania, a i tak był rozciągnięty.

        Komentarz

        • yunior81
          RS
          • 2010
          • 1657
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          Składałeś zestaw za "880" czy cos innego ?

          Komentarz

          • Marcinooo
            Rider
            • 2009
            • 332

            Zamieszczone przez yunior81
            Składałeś zestaw za "880" czy cos innego ?
            Nie brałem tego zestawu. Bez nastawnika, wszystkie elementy (łącznie z silikonem itp.) wyniosły mnie ok 900 zł, no i robocizna kolejne 700-800 zł - ceny w ASO.

            Komentarz

            • micho_m
              Rider
              • 2011
              • 528
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Marcinooo, mam takie same odczucia po wymianie Silkik pracuje zupełnie inaczej a samo auto stało sie szybsze
              Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
              www.nawmar.pl

              Komentarz

              • strazakp
                Elegance
                • 2008
                • 819
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Kilka tygodni temu pojawił się niepokojący odglos (chyba właśnie łańcucha)i mialem juz zamiar robić rozrząd. Znalazłem nawet aso w Starogardzie gdańskim gdzie pelna cena to niecale 2000zl. Od tamtej pory dźwięk ten się juz nie pojawił i trochę ptzeszlo chęć wymiany i wydatek 2000zl. Czytam wasze opinie o zdecydowanie cichszej pracy silnika z większej jego mocy po zmianie rozrządu i znowu się przekonuje by to zrobić. Odwlekam trochę to w czasie bo nie ma presji a i wydatków w wakacje jest więcej. Cos czuje jednak ze w tym roku będzie trzeba się zdecydować tym bardziej ze auto ma przebieg juz albo zaledwie 103kkm i mam zamiar nim jeździć jeszcze minimum 2-3lata.
                strazakp

                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                Komentarz

                • t_omko
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 163
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Też jestem po wymianie rozrządu w 1,4TSI z 2009 (model 2010), przebieg 104tys.
                  Od miesiąca pojawiły się objawy a w związku z tym, że nigdy nic nie grzebałem z łańcuchem czy nastawnikiem oraz planowanym wyjazdem do Chorwacji w sierpniu zdecydowałem się na montaż w ASO zestawu naprawczego:>
                  W Opolu nie mieli pojęcia o istnieniu zestawu naprawczego.... ale trafiłem na fajnego gościa z serwisu który zgodził się na poprowadzenie sprawy.
                  Ostatecznie poza zestawem naprawczym wymienilłem koło łańcuchowe + łańcuch na pompie oleju (03C115121 + 03C115225A) czyli to co w mają oznaczone w swoim programie jako zalecane do wymiany przy zmianie zębatki na 18/19 oraz ostatecznie lekko zużyty pasek wielorowkowy (6Q0260849E).

                  Ceny:
                  - zestaw naprawczy + uszczelniacze + śruby .... ~ 900 (z 15% rabatem)
                  - elementy napędu pompy ~ 320 (z 15% rabatem)
                  - pasek wielorowkowy ~160 (z 20% rabatem)
                  * robocizna 917 (z 30% rabatem)

                  Po wymianie rewelacja. W pierwszy dzień dwa razy upewniałem się czy na pewno uruchomiony mam samochód (w obu pzypadkach silnik jednak pracował). Dźwięk wydobywający się z silnika jest bardziej mięsisty/basowy i mniej denerwujący na wysokich obrotach a sam silnik faktycznie wydaje się ciut mocniejszy/bardziej elastyczny.
                  Polecam operację bo mam wrażenie jakby mi nowy silnik wsadzili do samochodu a wymieniając dosyć sporo elementów mam dodatkowo nadzieję, że nie będę musiał grzebać przy rozrządzie przez kolejne 6 lat.
                  Moja OII FL Combi

                  Komentarz

                  • strazakp
                    Elegance
                    • 2008
                    • 819
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    t_omko, Widzę ze wymiana rozrządu to nie tylko spokój ducha i brak roblemu ale i wyrazna zmiana na plus w pracy silnika. Autem chce jeździć może jeszcze 3lata i by samemu cieszyć się z lepszej jego pracy to chyba juz niedługo wymienie ten rozrząd. Jezeli bym się wstrzymal a wymienił rozrząd przy pojawiających się priblamach np za 2lata to wymienilbym ten rozrząd pewnie juz dla następnego właściciela...wiec wile to zrobić teraz. Przesadzone! Ogarne się z budżetem i zrobię to jeszcze w tym roku
                    strazakp

                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                    Komentarz

                    • kkuligowski
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 178
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      We wtorek była wymiana jak wspominałem ale w wersji "oszczędnej" rekomendowanej przez mechanika.
                      Wymienił łańcuch, ślizgi i napinacz. Wszystkie koła i wariator pozostały "stare".
                      W tej wersji naprawiał już kilka TSi i wszyscy podobno zadowoleni.
                      Poza tym zdejmował miskę żeby sprawdzić pompę oleju - bo to podobno już i tak jest przy okazji.

                      Cisza nastała przy odpalaniu a w środę zrobiłem 540 km nad Bałtyk. Trochę się obawiałem świeżo po naprawie ale mechanikowi się "udało".

                      Ceny jeszcze nie poznałem bo skończył późno i zakończyło się zaliczką.
                      Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                      Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                      A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                      Komentarz

                      • Pyza
                        Classic
                        • 2016
                        • 8

                        Na taką wymianę jest gwarancja w pogwarancyjnym samochodzie? Bo zastanawiam sie czy warto w ASO?
                        Było:
                        Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
                        Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
                        Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
                        Chrysler Crossfire 3.2 2005r
                        Jest:
                        Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
                        Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki

                        Komentarz

                        • t_omko
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 163
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Ja mam na rozrząd 2 lata gwarancji.
                          Żeby w razie ewentualnych problemów skoda nie miała możliwości kwestionowania zakresu i sposobu przeprowadzonych prac zdecydowałem się właśnie na wymianę także koła łańcuchowego i łańcucha pompy oleju.
                          Moja OII FL Combi

                          Komentarz

                          • Pyza
                            Classic
                            • 2016
                            • 8

                            Podobno według ETKi rozrząd nie jest dedykowany do mojego silnika i tu moge mieć problem z ASO ciekawe czy w VW cos sie zmieni skoro Skoda ma taki zestaw w swojej ofercie :/
                            Było:
                            Octavia I kombi 2001r TDI 110ps L&K ( piękna )
                            Octavia II kombi 2006r PD 105ps Elegance
                            Passat b5 kombi 2002r 1.8T (150/200) HL
                            Chrysler Crossfire 3.2 2005r
                            Jest:
                            Golf IV 2001r PD 130 HL ( od wielu lat, lubi mnie )
                            Scirocco III 2009r, 160ps , kolor zielonej żabki

                            Komentarz

                            • Sony
                              Rider
                              • 2015
                              • 342
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez kkuligowski
                              Cisza nastała przy odpalaniu
                              Czy wcześniej hałasowało przy każdym uruchomieniu np. z rana - czy też tylko sporadycznie ?, czy szuranie łańcucha było słyszalne na wolnych obrotach silnika ?

                              U mnie po przebiegu ok. 2 tys. km od zmiany oleju (teraz Fuchs 0W40) przestało hałasować przy uruchamianiu silnika. Przez te pierwsze ok. 2 tys. km jeszcze prawie każdego dnia hałasowało, czasem z rana, czasem po postoju w ciągu dnia, mimo że wymianę poprzedzono płukanką LM. Wcześniej miałem podobnie na Mobil 1 ESP 5W30.
                              Rozrząd nie był robiony, a sam się przecież nie naprawił :shock: :roll: - zapewne układ smarowania się wyczyścił i dobrze nasmarował :wink:

                              Czyżby to tylko kwestia doboru oliwy i odpowiednio wczesnej jej wymiany, a nie wymiany rozrządu :wink:
                              Zobaczymy co będzie dalej, ale teraz nie mam się do czego przyczepić.

                              Komentarz

                              • kkuligowski
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 178
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Cisza jest cały czas, na zimnym i na ciepłym.
                                Łańcucha nie było słychać tylko "warkot" czasami przy odpalaniu.
                                Mechanik powiedział że jak na 76 tys to bardzo był już słaby. Widać było spory luz miedzy kołem a wariatorem. Na obu ślizgach spore ślady obcierania (ale chyba po to są )
                                Ja oleju NIE wymieniałem. Wrócił mój o przebiegu około 5 tys km. Dolewka do stanu i jest OK.

                                Wczoraj zapłaciłem wreszcie za naprawę i całość mnie wyszła 1300 zł.
                                Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
                                Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
                                A teraz jest 1,4 TSI z 2012

                                Komentarz

                                • t_omko
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 163
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez Sony
                                  Czyżby to tylko kwestia doboru oliwy i odpowiednio wczesnej jej wymiany, a nie wymiany rozrządu :wink:
                                  Pewnie dobra oliwa i krótkie interwały pomagają przedłużyć życie.... ale nie wystarczą:>
                                  Ja wymieniam olej co roku (ok. 13 tys.) i śmigam na Fuchs'ie Supersyn (wcześniej 0W30, od 2,5 roku na 0W40).
                                  Moja OII FL Combi

                                  Komentarz

                                  • strazakp
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 819
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    kkuligowski, To niedrogo cie to wyszlo w sumie :-)
                                    Ja się chyba juz zdecydowałem i prewencyjnie wymienie komplet na zestaw naprawczy gdzie w jednym Aso dali cenę 1980 zl. Tylko raz mialem przy odpalaniu odglos łańcucha ale wydaje mi się ze rok temu auto pracowalo (nawet na postoju) ciszej wiec mysle ze jak mam juz 103kkm przebiegu a mam zamiar jeździć jeszcze 2-3 lata to warto zainwestować i miec spokój. Może jesienią odstawie do aso.
                                    strazakp

                                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                    Komentarz

                                    • Sony
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 342
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez t_omko
                                      Pewnie dobra oliwa i krótkie interwały pomagają przedłużyć życie.... ale nie wystarczą:>
                                      Jakie miałeś objawy przed wymianą rozrządu i jaka powtarzalność ? Jak oceniono zużycie części i konieczność wymiany kpl po rozbiórce ?

                                      Zamieszczone przez t_omko
                                      i śmigam na Fuchs'ie Supersyn (wcześniej 0W30, od 2,5 roku na 0W40)
                                      Jakie masz wrażenia/doświadczenia z użytkowania latem i zimą Fuchsa 0W40 (kultura i cichość pracy silnika, odpalenia, praca rozrządu) ? - olej taki użytkuję od niedawna.

                                      Komentarz

                                      • Marcinooo
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 332

                                        Zamieszczone przez strazakp
                                        Tylko raz mialem przy odpalaniu odglos łańcucha ale wydaje mi się ze rok temu auto pracowalo (nawet na postoju) ciszej wiec mysle ze jak mam juz 103kkm przebiegu a mam zamiar jeździć jeszcze 2-3 lata to warto zainwestować i miec spokój. Może jesienią odstawie do aso.
                                        Przypomnij sobie co wcześniej napisałem - u mnie de facto odpalił może kilka razy jakoś głośniej - postanowiłem wymienić bardziej prewencyjnie. A co się okazało - łańcuch był konkretnie poluzowany...tutaj na forum już był przypadek jak bez żadnych objawów wywaliło silnik :twisted: .
                                        A poza tym, powiedziano mi w ASO, że jak na razie mieli jeden konkretny przypadek z 1.4 TSI. Był to VW Golf, w którym zapaliła się kontrolka silnika. Po rozebraniu silnika okazało się, że łańcuch przeskoczył, ale jakimś cudem nie narobiło to bałaganu...auto miało ok. 50 tys km i według właściciela Golfa nie było wcześniej żadnych objawów...

                                        Komentarz

                                        • t_omko
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 163
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Zamieszczone przez Sony
                                          Jakie miałeś objawy przed wymianą rozrządu i jaka powtarzalność ? Jak oceniono zużycie części i konieczność wymiany kpl po rozbiórce ?
                                          Kiedyś przy ok. 60tys. miałem jedno głośniejsze odpalenie, później od ok. 103tys już w miarę regularnie (3 na 5 porannych odpaleń z szuraniem łańcucha przez 1-3 sekundy oraz 1-2 na 5 odpaleń głośniejszych po pracy czyli 8-10 godzinach postoju) do tego dźwięk pracy mniej mi się podobał (miałem wrażenie że jest ciut bardziej metaliczny i na pewno mniej przyjemny dźwięk wydobywał się z silnika przy wysokich obrotach).
                                          Pytałem się w ASO odnośnie stanu części ewentualnie opinii mechanika na temat starego rozrządu i nikt nie był w stanie nic ciekawego powiedzieć prócz tego że po rozebraniu... przy ręcznym kręceniu było widać, że napinacz nie domagał.

                                          Zamieszczone przez Sony
                                          Jakie masz wrażenia/doświadczenia z użytkowania latem i zimą Fuchsa 0W40 (kultura i cichość pracy silnika, odpalenia, praca rozrządu) ? - olej taki użytkuję od niedawna.
                                          W skodzie śmigałem na zalanym w fabryce Castrolu, Liqui Moly i Fuchs'ie OW30 i OW40. Zdecydowanie Fuchs z nich jest najlepszy i innego nie będę zalewał. Jeżdżę często na krótkich dystansach dlatego długo wybierałem najbezpieczniejszą dla silnika oliwę. Wysłałem do analizy próbkę zmienianego oleju i wynik był bardzo dobry dlatego polecam.
                                          Moja OII FL Combi

                                          Komentarz

                                          • strazakp
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 819
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Zdecydowałem ze wrzesnien-październik br pojaze na wymianę rozrządu (Plichta Gdańsk, cena 2150zl za zestaw naprawczy+wszystkie dodatki z wymiana). Mam zamiar zostac w aso na czas wykonywania uslugi (mam kawalek do domu)Chciałbym się was poradzić na co powinienem zwróci uwage? Czy zażyczyć sobie obejrzenia przed demontażem i później po założeniu nowych części?
                                            strazakp

                                            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                            Komentarz

                                            • yunior81
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1657
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              W ASO, gdzie serwisuje Skody, mozna caly czas stac podczas naprawy.

                                              Komentarz

                                              • strazakp
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 819
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                yunior81, no to dobrze bo na ogol to nie pozwalają a jedynie można cos tam zobaczyć na ekranach tv w poczekalni dla klientów. Ja zakładam ze takiej możliwości miec nie będę ale chciałby chociaż zobaczyc moment przed demontażem i tuz po montażu. A ile czasu to trwa?
                                                strazakp

                                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                Komentarz

                                                • Sony
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 342
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez strazakp
                                                  Chciałbym się was poradzić na co powinienem zwróci uwage?
                                                  Możesz poprosić o pokazanie stanu rozrządu po zdjęciu pokrywy przed demontażem, szczególnie napięcie łańcucha i pracę samego napinacza, oraz zażądać zwrotu wymienianych części (dla pewności, że je wymieniono).

                                                  Komentarz

                                                  • crom.de
                                                    RS
                                                    • 2012
                                                    • 1545
                                                    • Superb II (3T4)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Mam zamiar zostac w aso na czas wykonywania uslugi
                                                    To weź bochen chleba, wodę i parę książek. Kompletna wymiana zajmuje 7-8h. Ewentualnie znajdź ASO bliżej domu coby tak daleko nie było :wink:
                                                    - Superb
                                                    - Panda 1.2

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...